top of page
חיפוש

על עקרונות חינוכיים וניסים

עקרונות מונטסוריים שתמיד מלווים אותנו ומה הקשר לחג הניסים?   

(המשך קריאה אחרי הגלריה)



בואו נדבר רגע תכלס. כשאומרים "מונטסורי", חושבים קודם כל על גישה, רוח, דרך, אבל לצד כל זה, מדובר בגישה פרקטית, מחוברת למציאות, ניתנת ליישום בכל תחום למידה או פעילות 🤓🤓


יום השיא של חנוכה למשל היה חגיגה. חגגנו את החג כמובן, אבל חגגנו גם יכולת ומסוגלות, תוצאה של עבודת חינוך מאומצת לאורך זמן.


הבוגרים (תלתון בוגר, כיתה רב גילית ד עד ו) - ישבו והגו תוכנית ל-12 מרחבים (= הנעה פנימית) אותם הכינו בעצם (= עצמאות).

חדר בריחה מתמטי (לא קל!), מונופול הלניסטי שחקר את התקופה, רולטת חידות ובאולינג שאלות, טיפטופי נרות ועוד ועוד (= זו הסביבה המאפשרת = מאפשרת תנועה, בחירה וחקר)


את המרחבים העבירו הבוגרים לצעירים (תלתון צעיר, כיתה א עד ג) שעברו ממרחב למרחב בעצמאות.

גם בקרב ילדי התלתון הצעיר נסחפו להכנת מרחבים (זה מדבק!) והם אירחו את ילדי התלתון והגן למרחבי יצירה והכנת סופגניות.

(= רב גילאיות במיטבה)


באותו יום חגיגי, כשהסתיים היום והדלקנו נר ראשון של חנוכה בחנוכיה ההיסטורית שלנו (היא ראויה לפוסט נפרד החנוכיה הזו, יש לה סיפור משלה), התפללנו שהחג יביא איתו ניסים 🕊


אבל זכרנו גם שבחינוך, שלא כמו בסיפור חנוכה, אין ניסים שקורים ככה סתם...

בחינוך יש עבודה ארוכה ומתמשכת. יש פילוסופיה ועקרונות ויישום עקבי לאורך זמן שמניב תוצאות, לפעמים מהר ולפעמים לאט לאט.

וזה, הנס האמיתי שמתרחש ✨


bottom of page